تبلیغات در اینترنتclose
تاثیر کدام شبکه اجتماعی بر سئو بیشتر است
تاثیر کدام شبکه اجتماعی بر سئو بیشتر است
بازدید : 25 | یکشنبه 18 تیر 1396 - 12:02
siavash82ir
ارسالی ها : 8
عضویت : 18 /9 /1395
محل زندگی : تهران

مرور دیگر تاثیر شبکه های اجتماعی
در جنبه های مختلف بر هیچ کسی پوشیده نیست. شبکه هایی که تمام زندگی ما را
در اختیار خود گرفته اند یکی از ارکان اصلی سئو و طراحی سایت
نیز محسوب می‌ شوند و چشم انداز موتورهای جستجو نسبت به شبکه های اجتماعی
نیز تغییر کرده است و در واقع موتورهای جستجو شبکه های اجتماعی را به عنوان
یک کاتالیزگر سئو میدانند. اما با گسترش بیش از حد شبکه های اجتماعی شاید
سخت باشد که بتوان انتخاب کرد که کدام یک بر سئو تاثیر بیشتری دارد و ما باید وقت خود را روی کدام یک صرف کنیم. در این مقاله به بررسی اینکه کدام شبکه ی اجتماعی بر سئو و طراحی سایت تاثیر بیشتری دارد خواهیم پرداخت. اما در ابتدا لازم است بدانیم که شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو تاثیر میگذارند.


رویکرد سنتی نسبت به سئو در
موتورهای جستجو بدین صورت بود که فقط به ایجاد یک محتوای با کیفیت اهمیت
داده میشد و این مورد به عنوان فاکتور اصلی رتبه بندی وبلاگ ها و وبسایت ها
در نظر گرفته میشد و جستجوگر ها نسبت به محتوای به اشتراک گذاشته شده
چندان رغبتی نشان نمی دادند. جالب است بدانید این رویکرد سنتی هنوز هم در
موتورهای جستجو حاکم است، البته با سختگیری های کمتر.












امروز دیگر تاثیر شبکه های
اجتماعی در جنبه های مختلف بر هیچ کسی پوشیده نیست. شبکه هایی که تمام
زندگی ما را در اختیار خود گرفته اند یکی از ارکان اصلی سئو نیز محسوب
می‌شوند و چشم انداز موتورهای جستجو نسبت به شبکه های اجتماعی نیز تغییر
کرده است و در واقع موتور های جستجو شبکه های اجتماعی را به عنوان یک
کاتالیزگر سئو میدانند. اما با گسترش بیش از حد شبکه های اجتماعی شاید سخت
باشد که بتوان انتخاب کرد که کدام یک بر سئو تاثیر بیشتری دارد و ما باید
وقت خود را روی کدام یک صرف کنیم. در این مقاله به بررسی اینکه کدام شبکه ی
اجتماعی بر سئو تاثیر بیشتری دارد خواهم پرداخت. اما در ابتدا لازم است بدانیم که شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو تاثیر میگذارند.


رویکرد سنتی نسبت به سئو و طراحی سایت
در موتورهای جستجو بدین صورت بود که فقط به ایجاد یک محتوای با کیفیت
اهمیت داده میشد و این مورد به عنوان فاکتور اصلی رتبه بندی وبلاگ ها و
وبسایت ها در نظر گرفته میشد و جستجوگرها نسبت به محتوای به اشتراک گذاشته
شده چندان رغبتی نشان نمی دادند. جالب است بدانید این رویکرد سنتی هنوز هم
در موتورهای جستجو حاکم است، البته با سختگیری های کمتر.


اما تفاوت اساسی میان رویکرد سنتی
به سئو و سئوی مدرن این است که یک لایه ی اجتماعی به تولید محتوا افزوده
شده و جستجوگر ها نیز این رویه را کاملا پذیرفته‌اند. زیرا محتوای شما
علاوه بر کیفیت بالا باید قابل به اشتراک گذاری نیز باشد. بنابراین امروزه
علاوه بر محتوای مناسب، دو دکمه ی Like و ۱+ به عنوان یکی از ملاک های رتبه
بندی در سئو در نظر گرفته می‌ شوند و در این جاست که یک استراتژی مناسب در
شبکه های اجتماعی به کار شما می آید. یعنی هرچه لایک های بیشتری جمع کنید و
توییت های شما بیشتر باز توییت شوند، موتور های جستجو نیز با دیدی متفاوت
به شما نگاه خواهند کرد. اما توجه داشته باشید که فقط یک استراتژی خوب کافی
نیست و نباید عبارت محتوا پادشاه است را فراموش کرد.




فیس بوک


از سال ۲۰۱۰ به بعد تاثیر فیس بوک
بر سئو همیشه جزو داغ ترین بحث ها بین مدیران سئو و بازاریابان شبکه های
اجتماعی بوده است. اما حقیقت این است که تاثیر فیس بوک در سئو جایی بین
کامل و نا کامل قرار دارد. یعنی بزرگ‌ترین و قدرتمندترین شبکه‌ی اجتماعی
دنیا، آنچنان که باید و شاید در سئو تاثیری ندارد و این شبکه‌ ی اجتماعی
فقط برخی از شاخه های سئو را شامل می‌شود.


کلید تولید محتوا در فیس بوک بر
پایه ی ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری استوار است و جستجوگرها بر اساس
میزان به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط شما و بحث و گفتگو در این
مورد، به رتبه بندی محتوای شما می‌ پردازند و موفقیت شما در این زمینه در
گرو درک مخاطبان فیس بوک شماست. یعنی هرچه کاربران فیسبوکتان را به اشتراک
گذاری بیشتر مطالب و گفتگو در مورد آنها تشویق کنید، مطالب شما از نظر
موتور های جستجو با ارزش ترند .




گوگل پلاس


با توجه به اینکه گوگل پلاس شبکه
اجتماعی متعلق به خود گوگل است، تاثیر آن نیز بر سئو همیشه مورد بحث بوده
است. برخی ها استدلال می‌ کنند که گوگل برای محتوا هایی که در شبکه اجتماعی
خودش به اشتراک گذاشته می‌ شوند اهمیت بیشتری قائل است که البته خود من تا
حد زیادی این موضوع را قبول دارم. زیرا مطالب وبسایت من که در گوگل پلاس
به اشتراک گذاشته می‌ شوند بعد از اندکی در صفحه ی اول گوگل حاضرند.


می‌ شود گفت بر خلاف فیس بوک که
اشتراک گذاری و بحث در مورد یک محتوا برای رتبه بندی ملاک در نظر گرفته می‌
شود، در گوگل پلاس پست ها و لینکی که شما در آن پست به وبسایت خود می‌
دهید ملاک قرار داده می‌شود زیرا این لینک و محتوا در نتایج گوگل نمایش
داده خواهند شد و هر چه که بتوانید کاربران را مجاب کنید که با فشردن +۱‌
به این محتوا امتیاز بیشتری بدهند، متقاعبا مطلب شما نیز به یک عنوان یک
محتوای با کیفیت و عالی در نظر موتور های جستجو و بالاخص گوگل جلوه خواهد
کرد .




توییتر


اگر یک روز خواستید که بین توییتر
و فیس بوک یکی را انتخاب کنید، شک نکنید که توییتر بر فیس بوک ارجعیت
دارد. بر خلاف فیس بوک، توییتر خواستار تعامل بیشتر با دنبال کنندگان است.
برای مثال به اشتراک گذاری یک محتوا به همراه یک لینک کوتاه می‌تواند برای
معرفی شما و همچنین شناخته شدن از طرف موتور های جستجو کافی باشد. کلید
موفقیت در توییتر این است که یک بتوانید یک شبکه قدرتمند با دیگر توییتری
ها تشکیل دهید و آنان را به بازتوییت کردن پست های خود تشویق کنید.




اینستاگرام


اینستاگرام نیز مانند سایر پلتفرم
ها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر سئو داشته باشد. روزانه میلیون ها عکس
در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و با توجه به اینکه امروزه
عکس به عنوان یکی از فاکتور های مهم در سئو در نظر گرفته می‌‌‌‌شود، به
اشتراک گذاری عکس ها در اینستاگرام قطعا تاثیری فراتر از انتظار بر بازدید،
سئو و بهبود رتبه ی سایت و وبلاگ شما خواهد داشت. در هنگام کار با
اینستاگرام نکات زیر را رعایت کنید:


۱- برای بهتر شناخته شدن محتوا از هشتگ استفاده کنید.


۲- در هنگام به اشتراک گذاری عکس، یک لینک معتیر نیز به وبسایت و دیگر اکانت های خود در دیگر شبکه های اجتماعی بدهید.


۳- عکس هایی متناسب با برند و کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید.


۴ –
با توجه به اینکه میزان دنبال کننده در این شبکه اجتماعی بسیار زیاد است،
همانند توییتر سعی کنید با دیگر کاربران این پلتفرم یک شبکه ی ارتباطی
قدرتمند تشکیل دهید.




رمز موفقیت در اینستاگرام خلاق و
مدبر بودن است. یعنی با خلاقیت خود بتوانید عکس هایی را در فضای آنلاین
منتشر کنید که به خوبی بازگوکننده ی نام تجاری شما باشند و همچنین با تدبیر
و استراتژی درست بتوانید از این ظرفیت برای کشاندن کاربر از صفحه
اینستاگرام به صفحه وبسایت استفاده کنید. اگر به دنبال ساخت یک برند تجاری،
افزایش علاقه مصرف کننده و در نهایت تشویق مشتری به خرید هستید،
اینستاگرام حکم چوب دو سر طلا را برای شما دارد.




آپارات و یوتیوب


اشتراک گذاری ویدئو های کسب و کار
شما در یوتیوب و آپارات مانند یک سرمایه گذاری با سود بالا در دو بانک
معتبر است. در واقع هر ویدئو می‌تواند بیانگر هزاران حرف ناگفته ی کسب و
کار شما باشد و با توجه به اینکه ویدئو های به اشتراک گذاری شده در این دو
سرویس در گوگل ایندکس می‌شوند، قطعا تاثیر گذاری آنها دو چندان خواهد شد.
البته تاثیر سرویس های اشتراک گذاری ویدئو وقتی دو چندان می‌شود که شما ۴
مرحله زیر را به درستی انجام دهید:




مرحله
اول: ویدئویی که ضبط می‌کنید کوتاه، مفید و به درستی بازگو کننده نوع کسب و
کار شما باشد و بتواند به واضح ترین شکل ممکن منظور شما را به مخاطب
انتقال دهد.


مرحله دوم: برای ویدئو های خود دسته بندی هایی مناسب انتخاب کنید. زیرا قطعا افراد به دنبال آگهی های بازرگانی و تبلیغاتی نیستند.


مرحله
سوم: ویدئو های خود را با متن توضیحات مناسبی منتشر کنید. زیرا گوگل این
ویدئو ها را ایندکس می‌کند و وجود متن خوب و دارای کلمات کلیدی، می‌تواند
به رتبه آن ویدئو در نتایج جست‌وجو کمک کند.


مرحله
چهارم: همانند فرآیند شبکه سازی در توییتر و اینستاگرام, در یوتیوب و
آپارات نیز سعی کنید یک پایگاه از کاربران را ایجاد کنید. مثلا مارکوس
برانلی از آن کسانی است که به خوبی این کار را انجام داده و کانال یوتیوب
او میلیون ها بیننده دارد.


واتس اپ, وایبر و…




شبکه های اجتماعی موبایلی امروزه
بسیار فراگیر شده اند و اغلب افراد حداقل از یکی از آنها استفاده می‌ کنند و
همین مورد، پتانسیل بالایی را برای بهره بردن از این امکان در جهت معرفی
بیشتر مطالب و کسب و کار شما ایجاد کرده است. بسیاری از طراحی سایت
ها از این شبکه های اجتماعی برای ارتباط بیشتر با کاربران خود استفاده می‌
کنند و از طریق کاربران را در جریان آخرین مطالب منتشر شده در سایت قرار
می‌ دهند.
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :